Сторінки
- ГОЛОВНА СТОРІНКА
- МОЄ ПОРТФОЛІО
- МОЇ ЗДОБУТКИ
- МЕТОДИЧНА СКАРБНИЦЯ
- НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ
- ПІДРУЧНИКИ
- РОЗРОБКИ УРОКІВ
- ПРОЄКТНА ТЕХНОЛОГІЯ
- МЕТОД ПРОЄКТІВ (РОБОТА В ГРУПАХ)
- МЕТОДИ ПРОЄКТУВАННЯ
- ШКІЛЬНЕ ЖИТТЯ
- КОНКУРСИ, ЗМАГАННЯ ...
- НАШІ ПЕРЕМОГИ
- ПОЗАКЛАСНА РОБОТА
- ВИСТАВКИ УЧНІВСЬКИХ РОБІТ
- ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ
- КОРИСНІ ЦІКАВИНКИ
- ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОЇ РОБОТИ
11/01/2024
10/16/2024
1/24/2024
Українське намисто: історія, символіка, види прикрас
Українське намисто: історія, символіка, види прикрас
Історія і символіка намиста
Намисто – одна з найдавніших традиційних прикрас України. З давніх давен прикраси на шию виконували одразу дві функції – декоративну та захисну. Так, наприклад, найголовніші оберегові прикраси носились на тілі – хрестики, обручки. Браслети, а ті, що виконували більше декоративну функцію, носились поверх одягу й свідчили про достаток родини. Так, наприклад, вісім разків коралів коштували немало, як пара волів.
Українки завжди були дуже вишуканими, а тому слідкували за модою і особливо цінували прикраси. Вважалось, що вийти на вулицю без намиста, те ж саме, що вийти голою. Тому в кожної газдині була велика кількість прикрас, стрічок, гердан. З плином часу та моди намисто змінювалось за формою, кольором, своїми матеріалами... (продовження)
5/18/2023
3/13/2022
1/27/2022
5 причин знайти собі хобі або користь рукоділля в боротьбі зі стресом
5 причин знайти собі хобі або користь рукоділля в боротьбі зі стресом
1. Рукоділля – це різновид активної медитації
Вишивання та інші ручні ремесла часто називають «активною медитацією» – процесом, коли руки зайняті, але розум вільний. Повторення монотонних дій є ключовим компонентом розслаблення, оскільки воно зосереджує нас на поставленому завданні і відволікає від важких думок. Такий вид відпочинку не порівняти з переглядом телевізійних новин чи прокручуванням стрічок в соцмережах, які просто переповнені стресовою інформацією!
2. Робота руками покращує концентрацію
Вишивання, плетіння чи інші схожі заняття допомагають нам зосередитися на одному завданні, тим самим покращуючи нашу концентрацію. Потім цю навичку можна застосувати до всіх сфер життя, що дозволить ігнорувати безглузді та невідповідні думки. Крім того, вміння фокусуватися на головному допомагає зберігати здоров’я мозку та покращити пам’ять.
3. Ви навчитеся імпровізувати
Творча робота завжди носить характер імпровізації (це саме той випадок, коли ви починаєте якийсь рукодільний проект, але не знаєте, яким буде кінцевий результат). Така діяльність пов’язана з виготовленням або виконанням чогось, не запланованого заздалегідь, і з використанням всього, що можна знайти під рукою. Досить часто це носить креативний характер і допомагає нам вирватися з традиційних методів мислення та вирішення проблем.
Імпровізація вчить нас приймати і вдало використовувати випадкові сюрпризи, які підкидає нам життя. Це вміння має першорядне значення для того, щоб ми могли впоратися з нашим повсякденним середовищем і його непередбаченими обставинами.
4. У вас підвищиться самооцінка
Чим довше ви практикуватимете ваше хобі, тим кращими будуть ваші навички і красивішим результат. Відчуття гарно виконаної роботи призводить до росту в організмі кількості дофаміну (нейромедіатора хорошого самопочуття). А головне, що підвищить вашу самооцінку, – це усвідомлення того, що ваші руки можуть створити щось не тільки красиве, але й корисне!
Коли ви зміцнюєте свою самооцінку, це може відбитися на інших сферах вашого життя, зокрема:
• ви станете більш наполегливо відстоювати свої потреби і думки;
• будете впевненими у своїй здатності приймати рішення;
• навчитеся будувати безпечні та чесні стосунки;
• будете реалістично встановлювати очікування до себе та до інших тощо.
Стільки корисних ефектів, і все завдяки улюбленому хобі!
5. У вас з’явиться відчуття виконаного завдання
Найкраще в творчому хобі – це ваша радість від результату своєї роботи. Адже навіть невеликі досягнення – це будівельні блоки, які дозволяють нам сформувати відчуття успіху. Коли після довгих вечорів (а, можливо, навіть безсонних ночей) ми закінчуємо свій творчий проект, то відчуваємо себе дуже добре! Ми задоволені собою, щасливі, і це поширюється на інші сфери нашого життя.
Тепер ви знаєте про користь рукоділля для ментального здоров’я. Тому досить зволікати – експериментуйте, пробуйте, шукайте «своє» хобі і отримуйте задоволення від життя!
12/26/2021
Кінець року щедрий на перемоги!
Кінець року щедрий на перемоги!
Вітаємо з перемогами у Всеукраїнських
конкурсах декоративно-ужиткового мистецтва Рожок Ангеліну, ученицю 3-В класу, -“Битва
жанрів - ART III”- І місце; Марчук Анастасію, ученицю 6-А класу -
“Лялька-мотанка”- ІІ місце; Бартошук Вікторію, ученицю 7-А класу -“Ми роду
козацького діти” – І місце.
У заочному конкурсі дитячої та
юнацької творчості «Мій домашній улюбленець – 2021» Сохацька Анна, учениця 4-Б
класу, виборола І місце, а Демчук Вікторія, учениця 6-А класу, перемогла у двох
номінаціях та здобула І та ІІІ місця.
Відкритий конкурс декоративно-
ужиткового мистецтва «Комора осіннього зайця» приніс перемогу Маркєєвій Яні
(5-А) – ІІ місце та Івченко Дар’ї (5-Б) – ІІ місце у двох номінаціях.
У відкритому конкурсі образотворчого та
декоративно-прикладного мистецтва “Подивись, яка барвиста осінь” переможцями
глядацького голосування стали Сичук
Аліна , учениця 5-Б класу, та Марчук Анастасія, учениця 6-А класу.
Творчих успіхів та натхнення, не
зупинятись на досягнутому бажаєм гімназистам та їх керівнику Тетяні Анатоліївні
Лагоді!
11/20/2021
11/16/2021
11/08/2021
Міський конкурс українського декоративно-ужиткового мистецтва
"Народна лялька"
28-29 жовтня 2021 року відбувся довгоочікуваний міський конкурс українського декоративно-ужиткового мистецтва (народна лялька). Враженнями від свята креативу і дитячого таланту ділиться учениця 6 (10) - А класу Марчук Анастасія:
"Нещодавно
я брала участь у міському конкурсі українського декоративно-ужиткового
мистецтва " Народна лялька", який відбувся 28-29 жовтня разом з
Анастасією Курако ученицею 3 (7)-Б класу, де командою представляли нашу
гімназію. Метою цього заходу було сформувати уявлення про історичне значення
української ляльки-мотанки, показати їх різновиди та розвинути практичні
навички в техніці їх виконання. Конкурс
проходив у два етапи. У першому ми мали зробити домашню ляльку-мотанку, а
другий - це практична робота, тобто ми повинні були створити виріб, але в
присутності журі.
Мої
враження від цього конкурсу неймовірні. Я отримала масу задоволення від процесу
створення ляльки. Також дізналася багато нового, пізнавального і цікавого,
наприклад, те, що теплу спідницю колись називали " літник", а
безрукавку-"станік". Я стала більш обізнаною щодо історичного
значення і способів виготовлення народної ляльки. Цьому сприяв конкурс, а при виготовленні
домашньої роботи також матеріали із
фондів Волинського краєзнавчого музею, народного музею "Світлиця"
(Луцький НВК "Гімназія 14 імені Василя Сухомлинського"),
науково-художня реконструкція " Поетика волинського вбрання"
(Гатальська Н.Г., Івашків Г.М. ), "Парадокс української ляльки" (
Найден О.С.), спогади та матеріали Лагоди Ганни Василівни (с. Черче
Камінь-Каширського району ).
Окрему
подяку висловлюю своєму керівнику Лагоді Тетяні Анатоліївні ( учительці
трудового навчання) за знання і допомогу та своїй подрузі Демчук Вікторії
Андріївні, учениці 10-А класу за підтримку та фото- і відеозйомку.
Марчук Анастасія ,
учениця 10 - А класу"