1/27/2022

5 причин знайти собі хобі або користь рукоділля в боротьбі зі стресом

5 причин знайти собі хобі або користь рукоділля в боротьбі зі стресом

    Постійні стреси вже давно стали нашими супутниками, але це не означає, що з психологічним виснаженням не можна ефективно боротися! Якщо ви перепробували різні методи, але свій «дзен» так і не впіймали, радимо дізнатися більше про користь рукоділля для ментального здоров’я людини. Плетіння спицями чи гачком, вишивання, шиття чи щось інше – такі заняття вже давно зарекомендували себе як потужні антидепресанти.

1. Рукоділля – це різновид активної медитації

    Вишивання та інші ручні ремесла часто називають «активною медитацією» – процесом, коли руки зайняті, але розум вільний. Повторення монотонних дій є ключовим компонентом розслаблення, оскільки воно зосереджує нас на поставленому завданні і відволікає від важких думок. Такий вид відпочинку не порівняти з переглядом телевізійних новин чи прокручуванням стрічок в соцмережах, які просто переповнені стресовою інформацією!

2. Робота руками покращує концентрацію

    Вишивання, плетіння чи інші схожі заняття допомагають нам зосередитися на одному завданні, тим самим покращуючи нашу концентрацію. Потім цю навичку можна застосувати до всіх сфер життя, що дозволить ігнорувати безглузді та невідповідні думки. Крім того, вміння фокусуватися на головному допомагає зберігати здоров’я мозку та покращити пам’ять.

3. Ви навчитеся імпровізувати

    Творча робота завжди носить характер імпровізації (це саме той випадок, коли ви починаєте якийсь рукодільний проект, але не знаєте, яким буде кінцевий результат). Така діяльність пов’язана з виготовленням або виконанням чогось, не запланованого заздалегідь, і з використанням всього, що можна знайти під рукою. Досить часто це носить креативний характер і допомагає нам вирватися з традиційних методів мислення та вирішення проблем.

Імпровізація вчить нас приймати і вдало використовувати випадкові сюрпризи, які підкидає нам життя. Це вміння має першорядне значення для того, щоб ми могли впоратися з нашим повсякденним середовищем і його непередбаченими обставинами.

4. У вас підвищиться самооцінка

    Чим довше ви практикуватимете ваше хобі, тим кращими будуть ваші навички і красивішим результат. Відчуття гарно виконаної роботи призводить до росту в організмі кількості дофаміну (нейромедіатора хорошого самопочуття). А головне, що підвищить вашу самооцінку, – це усвідомлення того, що ваші руки можуть створити щось не тільки красиве, але й корисне!

Коли ви зміцнюєте свою самооцінку, це може відбитися на інших сферах вашого життя, зокрема:

• ви станете більш наполегливо відстоювати свої потреби і думки;

• будете впевненими у своїй здатності приймати рішення;

• навчитеся будувати безпечні та чесні стосунки;

• будете реалістично встановлювати очікування до себе та до інших тощо.

Стільки корисних ефектів, і все завдяки улюбленому хобі!

5. У вас з’явиться відчуття виконаного завдання

    Найкраще в творчому хобі – це ваша радість від результату своєї роботи. Адже навіть невеликі досягнення – це будівельні блоки, які дозволяють нам сформувати відчуття успіху. Коли після довгих вечорів (а, можливо, навіть безсонних ночей) ми закінчуємо свій творчий проект, то відчуваємо себе дуже добре! Ми задоволені собою, щасливі, і це поширюється на інші сфери нашого життя.

Тепер ви знаєте про користь рукоділля для ментального здоров’я. Тому досить зволікати – експериментуйте, пробуйте, шукайте «своє» хобі і отримуйте задоволення від життя!



12/26/2021

Кінець року щедрий на перемоги!

 Кінець року щедрий на перемоги!

Вітаємо з перемогами у Всеукраїнських конкурсах декоративно-ужиткового мистецтва Рожок Ангеліну, ученицю 3-В класу, -“Битва жанрів - ART III”- І місце; Марчук Анастасію, ученицю 6-А класу - “Лялька-мотанка”- ІІ місце; Бартошук Вікторію, ученицю 7-А класу -“Ми роду козацького діти” – І місце.

У заочному конкурсі дитячої та юнацької творчості «Мій домашній улюбленець – 2021» Сохацька Анна, учениця 4-Б класу, виборола І місце, а Демчук Вікторія, учениця 6-А класу, перемогла у двох номінаціях та здобула І та ІІІ місця.

Відкритий конкурс декоративно- ужиткового мистецтва «Комора осіннього зайця» приніс перемогу Маркєєвій Яні (5-А) – ІІ місце та Івченко Дар’ї (5-Б) –  ІІ місце у двох номінаціях.

                У відкритому  конкурсі образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва “Подивись, яка барвиста осінь” переможцями глядацького голосування стали Сичук  Аліна , учениця 5-Б класу, та Марчук Анастасія, учениця 6-А класу.

Творчих успіхів та натхнення, не зупинятись на досягнутому бажаєм гімназистам та їх керівнику Тетяні Анатоліївні Лагоді!

 






11/08/2021

 

Міський конкурс українського декоративно-ужиткового мистецтва "Народна лялька"

28-29 жовтня 2021 року відбувся довгоочікуваний міський конкурс українського декоративно-ужиткового мистецтва (народна лялька). Враженнями від свята креативу і дитячого таланту ділиться учениця 6 (10) - А класу Марчук Анастасія:

            "Нещодавно я брала участь у міському конкурсі українського декоративно-ужиткового мистецтва " Народна лялька", який відбувся 28-29 жовтня разом з Анастасією Курако ученицею 3 (7)-Б класу, де командою представляли нашу гімназію. Метою цього заходу було сформувати уявлення про історичне значення української ляльки-мотанки, показати їх різновиди та розвинути практичні навички в техніці їх виконання.            Конкурс проходив у два етапи. У першому ми мали зробити домашню ляльку-мотанку, а другий - це практична робота, тобто ми повинні були створити виріб, але в присутності журі.

            Мої враження від цього конкурсу неймовірні. Я отримала масу задоволення від процесу створення ляльки. Також дізналася багато нового, пізнавального і цікавого, наприклад, те, що теплу спідницю колись називали " літник", а безрукавку-"станік". Я стала більш обізнаною щодо історичного значення і способів виготовлення народної ляльки. Цьому сприяв конкурс, а при виготовленні домашньої роботи  також матеріали із фондів Волинського краєзнавчого музею, народного музею "Світлиця" (Луцький НВК "Гімназія 14 імені Василя Сухомлинського"), науково-художня реконструкція " Поетика волинського вбрання" (Гатальська Н.Г., Івашків Г.М. ), "Парадокс української ляльки" ( Найден О.С.), спогади та матеріали Лагоди Ганни Василівни (с. Черче Камінь-Каширського району ).

            Окрему подяку висловлюю своєму керівнику Лагоді Тетяні Анатоліївні ( учительці трудового навчання) за знання і допомогу та своїй подрузі Демчук Вікторії Андріївні, учениці 10-А класу за підтримку та фото- і відеозйомку.

Марчук Анастасія , учениця 10 - А класу"







11/01/2021

Екскурсія нічним Луцьком.

    Богдан Климчук, засновник у Туристичне агентство "Патріот", Гарячі тури, путівки :

"👉Кожного року у жовтні та квітні просимо школи Луцька відібрати вчителя і учня місяця за досягнення в навчанні, спорті, мистецтві тощо.
Цим педагогам і дітям ми безкоштовно проводимо екскурсію нічним🔥 Луцьком.
Таким чином хочемо мотивувати їх і на подальші успіхи💪!"
    Нічним Луцьком прогулювались Вірун Юлія, учениця 7 (11)-А класу - переможець Всеукраїнського конкурсу "Знай і люби свій край" та Лагода Тетяна Анатоліївна, учителька трудового навчання Луцького НВК "Гімназія № 14 ім. В. Сухомлинського"





10/03/2021

"Дитина — дзеркало родини; як у краплі води відбивається сонце, так у дітях відбивається моральна чистота матері і батька".

Під таким гаслом в рамках тижня до річниці з дня народження В.О.Сухомлинського були проведені виставки родини Іванової Маргарити, учениці 3 (7) - Г кл. в техніці живопис та родини Артемюк Марії, учениці 3 (7) - В кл. в техніці вишивки бісером. «Діти повинні жити у світі краси, гри, казки, музики, малюнка, фантазії, творчості.» В. Сухомлинський




4/22/2020

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ (6 кл.)


Іграшки у сучасному декоративно- ужитковому мистецтві


Іграшка споконвіку була невід’ємною складовою життя людини – в історичних музеях всього світу демонструють глиняні, металеві, дерев'яні іграшки різних часів та народностей, за ними вивчають культуру та побут людей.
Основне призначення іграшки – бути забавою для дитини, одночасно розвивати інтелект та привчати до певних практичних дій (брязкальце для немовляти, зменшені копії машин, побутових речей та приладів, інструментів, ляльки, іграшкові тваринки, тощо). Але й дорослі теж не забули про іграшки.
 Сучасні іграшки мають різне призначення:
    Розвивальні іграшки для дітей (різноманітні машинки, ляльки,лялькові меблі та посуд, іграшкові побутові прилади; набори іграшкових інструментів, електронні іграшки).
   Декоративні іграшки для прикраси житла (глиняні, фарфорові, металеві статуетки, кухонні іграшки-грілки, ляльки в оригінальному чи народному одязі, копії машин, літаків, кораблів, великі яскраві та пухнасті м’які іграшки, іграшки-саше,тощо).
   Колекційні іграшки ( будь які іграшки, що мають свою історію або виготовлені в обмежено невеликій кількості для колекцій, часто з дорогих матеріалів або відомими особами).
   Народні іграшки ( ляльки , маленькі предмети побуту, зображення тварин та птахів, виготовлені з природних підручних матеріалів, що склались історично для кожної народності).
   Ритуальні іграшки (часто народна іграшка несе ритуальне навантаження – оберіг – фігурки коней чи птахів, лялька-берегиня; у східній культурі – різноманітні статуетки богів і тварин, підвіски; фігурки з воску використовують у містичних обрядах).
   Ляльки для театральних вистав (пальчиковий театр, ляльки-рукавички, ляльки-маріонетки, тощо)
   Іграшки-сувеніри.

Перші іграшки почали робити ще первісні люди. Тоді вони представляли із себе кам'яні, глиняні або пізніше, металеві фігурки які мали як художні, так і релігійні цілі. На території Сибіру знайдені фігурки тварин: мамонта, носорога, ведмедя, верблюда, птахів. Вони зроблені з м'якого каменю задовго до нашої ери. Вироби з бивня мамонта і м'якого каменю знайдені також в Москві і в інших районах. На Україну були знайдені фігурки людини і коня, виконані з глини і датуються 4-3 тисячоліттям до нашої ери. На території Новгорода археологи виявили велику кількість виробів з дерева. Ранні іграшки Давнього Єгипту датуються серединою III тисячоліття до нашої ери і, ймовірно, мали в основному релігійне значення. Це дерев'яні фігурки корів, тигрів, крокодилів.
М’які іграшки поділяються на плоскі і об’ємні. Плоска іграшка складається з двох однакових деталей – на одній деталі вишиваємо очі, ротик і носик, другу називаємо спинкою і пришиваємо хвостик. Об’ємна м’яка іграшка більш складна у виконанні, бо складається з багатьох об’ємних частин, але така іграшка більш точно відтворює фігуру людини чи тварини, частини тіла іграшки можуть бути рухомими. Об’ємну іграшку можна розглядати з усіх сторін. Також м’які іграшки можна виготовити з помпонів.
М'яка іграшка може бути зшита з м'яких тканин, повсті, зв'язана гачком або спицями, з м'якою набивкою всередині, можуть бути клаптики тканини, обрізки стрічок, мережива, клаптики шкіри, клейонки і, звичайно, ваша фантазія.

Виготовлення іграшок з повсті